Consommateur connecté

What does this mean for investors?

Traditional businesses are reaching a critical juncture where they must adapt to the digital age or be disrupted by more digitally-savvy firms. Retailers are rapidly adapting to the needs of these connected consumers to make shopping quicker, easier and more personalised. We believe this represents a significant structural opportunity for investors seeking long-term growth. Digital-native millennials are also reaching their peak spending years, while older, wealthier generations are also increasingly connected and comfortable shopping online.

Investing in the digital economy

We see these trends as creating opportunities across the entire e-commerce value chain as traditional businesses embrace the digital economy. We refer to these opportunities as the four Ds:

  • Discovery – companies that help people find products through search engines, or digital marketing platforms.
  • Decision-making – e-commerce companies, web portals and mobile apps which provide consumers with convenient and reliable product choices.
  • Delivery – companies creating fintech solutions to keep pace with consumers’ increasing expectations of simple payment processes, or using automation in order fulfilment for same-day delivery and returns.
  • Data & Enablers – digital companies which help traditional businesses migrate to the digital world.

Why now for the digital economy?

The digital economy revolution is still in its early stages, and there is a growing number of new business segments emerging. For instance, the ‘Sharing Economy’ comprises high-profile companies, which are currently private, that will likely list in the coming years, expanding the investable universe and diversification opportunities.

What is the Connected Consumer?

Significant advancements in technology over the years have played out in favour of today’s consumer. Widespread availability of internet means that today’s consumer is in a better position to make more informed purchase decisions anywhere, anytime, on any platform. Businesses must also evolve to keep pace with consumer demand, and fintech is increasingly important for companies to improve how they interact with their customers. Keeping pace with technological advancements will enable companies to engage their customers more deeply in a digital economy. 

What is the Digital Economy?

The rise of smartphones has given consumers globally unprecedented access and choice when it comes to shopping. Digitally-savvy companies now offer a broader selection of goods, faster delivery, secure payments and 24/7 mobile access. E-commerce represents the part of this new digital economy that consumers are most familiar with today, and the internet retail market is expected to grow at an average rate of 14% per year over the next five years1.

 

Source : Euromonitor International, Citibank « Technology at work v3.0 », août 2017

 

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L’économie évolutive chez AXA Investment Managers

  • Une longue expérience dans l’investissement thématique

    30 ans d’expérience dans l’investissement thématique et le développement de produits innovants.

  • Une recherche interne innovante

    Une nouvelle approche de recherche interne, basée sur la collaboration, de manière à intégrer les cinq thèmes qui selon nous sont clés pour investir à long terme.

  • Une connaissance approfondie des entreprises

    Notre base de données dédiée à l’investissement thématique nous permet de quantifier les différents degrés d’exposition à l’économie évolutive, au sein d’un univers composé d’environ 11 000 entreprises.*

  • Une approche active et de long terme

    En matière d’investissement, nous faisons la distinction entre les opportunités de niche ou courtermistes et celles qui présentent un réel intérêt sur le long terme, en privilégiant les produits ou services susceptibles de se généraliser sur le marché.

  • Risques

    Tout investissement dans les thèmes de l’économie évolutive présente un risque de perte en capital, un risque lié à l’investissement en actions, des risques associés aux investissements internationaux et des risques inhérents aux investissements sur les marchés émergents.

*Vieillissement et mode de vie - Nations Unies, mai 2018
*Automatisation - IFR World Robotics Report 2017, dernières données disponibles en mars 2018.
*Technologies propres - Financier Worldwide, « Investing in the clean technology revolution », janvier 2016
*Transformation des sociétés - ONU, données en date de mars 2018
*Connaissance approfondie des entreprises - AXA IM, 29/12/2017

* Envejecimiento de la población y estilos de vida - Departamento de Comercio de EEUU, últimos datos disponibles a marzo de 2018.
* Consumidor Conectado - Citi Research, Citi GPS “Technology at work v3.0”, agosto 2017.
*Automatización – “IFR World Robotics Report 2017”, últimos datos disponibles a marzo de 2018.
* ‘CleanTech’ - Financier Worldwide, “Investing in the clean technology revolution”, enero 2016.
* Sociedades en Transición - ONU, actualizado en marzo de 2018

 

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